Squat-f

Squat

Doordat je verschillende spiergroepen aanspreekt is de squat een goede en complete oefening om te beheersen.

Bij deze oefening is het belangrijk dat je de juiste houding aanneemt, anders zou je mogelijk blessures kunnen oplopen.

Ik focus hierbij op de squat zonder gebruik van gewichten. Als je deze goed onder controle hebt, kun je mogelijk doorgaan met het toevoegen van een barbell en gewichten. Neem een trotse houding aan, borst vooruit en de schouders naar achter. De voeten plaats je op schouderbreedte of net iets wijder dan dat. Tijdens de oefeningen steun je op de hielen en de bal van je voet.

Steek nu je handen recht voor je uit op schouderhoogte. Wijs met je tenen iets naar buiten en span de buikspieren aan.

Zak nu in, alsof je op een stoel zou gaan zitten. Tijdens het inzakken, houdt je je rug zoals op de afbeelding.

Probeer de schenen zo verticaal mogelijk te houden. Strek jezelf weer uit naar de trotse staande houding, gebruik hierbij ook je heupen.


Mireille van Vuuren komt uit Waddinxveen en is personal trainer in haar eigen bedrijf MiCorpus. Ze is al jaren actief in de sportbranche en heeft opleidingen gevolgd op het gebied van personal training, voeding en health coaching. Daarnaast is Mireille massagetherapeut.


Be Sociable, Share!

    Reageer

    De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

    Facebook

    Twitter

    LinkedId